torsdag 14 april 2011

En fantastisk film, och fantastiskt sällskap

-Gårdagen var mysig, och trevlig och fylld med skratt

Gårdagen började med att Hampus kom hit. Han skulle på något möte senare typ vid tre. Vi hade bestämt att vi skulle kolla på The imaginarium of doctor Parnassus. Båda två har sett filmen sen innan, men den förtjänar en andra vy,så att säga. Och den bara växte, Heath Ledger gör en fantastisk insats som vanligt. Och som alla vet även sin sista insats. Dock, till filmens vinning, så räddas hans bortgång av Johnny Depp, Jude Law och Collin Farrel. När jag först hörde om denna filmen så tyckte jag att det lät som ett skämt, men filmen vinner som sagt sjukt mycket, då det lixom inte är konstigt att karaktären byter utseende inne i dactor Parnassus sinne. Filmen i övrigt handlar i största del om hur dr Parnassus alltid slår vad med djävulen, precis när Heaths karaktär kommer in i filmen så har ett vad slagits om vem som hinner samla ihop fem själar innan Parnassus dotter fyller 16, om två dagar. Det är igentligen allt man behöver veta om filmen för att förstå att detta är en sevärd film på alla sätt och vis.


Vid ett tiden så kom Cassie, och de va jätte trevligt! Vi drack kaffe och kollade på gamla bilder. De va efterlängtat, verkligen.
Vid tre tiden så skulle Cassie gå, vi tog följe ut eftersom jag ändå skulle handla och lägga ett paket på posten, ett paket med födelsedags presenter till Karl-Johans mamma och lillasyster.

Men vad ska man göra idag? Det är lite kinkigt när man hade en bra gårdag och det liksom inte kan slås av idag, lite jobbigt läge lixom.
Men jag tror jag ska gå en runda,troligen samma runda,vid Lagan-ån, det är trevligare att gå vid vatten tycker jag. Men nu har det blivit ett alldeles för tjatigt inlägg.NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar