måndag 9 januari 2012

Resan till mystiska Shanghai part 2

-Resan till mystiska Shanghai

Den första kvällen sov vi alltså i Uffes lägenhet, och tidigare hade pappas fru satt igång värmen och varmvattnet i lägenheten. Men det funkade inte så hela natten låg jag och darrade, fast jag hade jättemycket kläder på mig. Så när jag vaknade och märkte att mina kompanjoner var ute och handlade, då tänkte jag att jag skulle får upp värmen genom att duscha, jag trodde att det bara var luften som va kall lixom. Jag provade duschen, där var det svinkallt, så jag gick in på vår andra toa för att kolla badkaret, där var det med precis svinkallt. Så till min stora besvikelse var det bara att klä på sig och hoppas på att bli varm.
  Medans vi väntade på pappa så tog min kärlek en tupplur och jag och Hampus spelade massa yatzy. Det var lite drygt att sitta och vänta i den svinkalla lägenheten faktiskt, så vi tog oss en promenad.
Det var himla trevligt faktiskt och när man stod i solen så var det faktiskt varmt. Vi köpte cigg och öl och gick tillbaka till lägenheten. När vi var precis utanför så ringde pappa och sa att han var på väg till oss! När pappa kom gick vi och käkade på Hooters och sen så drog vi vidare till ett ställe som heter Red Lion där det dracks öl. Sen vidare till Max. Jag blev precis super packad och går hem och däckar, killarna var ute ett tag till men var hemma när jag vaknade till efter nån timme.
Det va en rolig kväll allt som allt.
Dagen efter var det julafton, dagen började med cp baksmälla, och så fick jag äntligen duscha! Eller bada gjorde jag, det var fantastiskt! Sen så väntade vi på pappa, det dryga var att kvällen innan hade han tappat sin telefon, så vi kunde inte ringas eller nått. Men efter ett tag så kom han till lägenheten, passande nog så var det precis när vi beslutat för att gå ut. Vi åkte hem till pappa för julfirande.
Det var "julmat", julklappsöppning, öl drickning och Kalle kollning, precis som en vanlig julafton fast i Kina.
Resten av kvällen spenderade vi hemma hos pappa och det blev en del öl. Jag och kärleken sov i min låtsas systers säng, och dessa jäkla sängarna! Dom är så hårda så man vaknar med blåmärken överallt!
Dagen efter så skulle vi ut på äventyr, vi tog bussen ner till gamla staden, jag vet inte vad det heter så jag bara säger så i stället. Och en snabbtitt på the bound.
Den dagen gjorde vi nog inte så mycket mer, Men dagen efter, då skulle vi åka och bada!
Bil resan var rätt dryg men jag lekte med Hugo och drack öl så jag klagar inte så mycket.



Och badhuset var fantastiskt, en glas kupol och både inne och ute hade dom varma källor och alla innehöll något som antingen är bra för huden eller bra för sinnet eller så. Dom hade en pool som var fylld med små fiskar som äter upp en döda hud, men jag vågade inte gå ner i den. Dom hade en helt vanlig pool, en våg simulators pool, en barn pool och en super rolig vattenrutschkana, och inte nog med det, vattnet var varmt i alla poolerna!!
Vi var där rätt länge och badade jättemycket, sen var det dags att åka hem, och den kvällen så försökte vi kolla på tv men vi hittade inget vettigt att kolla på så vi gick och la oss.
Dagen efter va vi hos pappa en sväng och om jag inte missminner mig så käkade vi där och så. Senare på kvällen så drog jag, kärleken och Hampus ut på äventyr, vi drog till Red Lion och Max, det var trevligt med öl och biljard.
Sen dagen efter det så var det pappas födelsedag så jag och KJPA drog ner på stan på morgonen och köpte tulpaner och en bakelse till käre pappa.
Sen kom pappa och hämtade oss och vi åkte hem till honom för mat, musik och öl.
Men nu får jag ta och säga att resten kommer imån, för jag måste göra mig redo för dagen!
NOG

1 kommentar:

  1. Hej,låter som en kall men härlig resa, kul att läsa lite om Shanghai och hur ni har det där! Om någon vecka få vi besök därifrån, för då kommer Alex flickvän// Susan

    SvaraRadera