torsdag 9 februari 2012

Är det begynnande alzheimers när man glömmer ett år?

-Är det begynnande alzheimers när man glömmer ett år??

Igår hände något fantastiskt!
Innan jag skulle gå till jobbet så var jag på kursen och hade tagit på mig all utomhus mundering utom vantarna och en tjej, Jasmina heter hon, tramsade om att hon skulle hjälpa mig att ta på mig vantarna, så skulle jag vara lite mogen och sa " du behöver inte hjälpa mig, jag fyller ju trots allt 23 i år" Jasmina tystar en stund och jag känner de, det är fel, hur gammal är jag egentligen?? Och så säger hon, näää du fyller faktiskt 24 i år Evelina.
Jag skämtar och säger "jo hahaha det vet jag väl". Men om sanningen ska fram så var jag helt övertygad om att jag skulle fylla 23.
Jag minns för några år sedan när samma sak hände Jasmin då hon sa att vi var ett år äldre än vi var, det var bara ett ögonblick, men jag vet att jag tyckte hon var lite knasig som inte höll koll på sin ålder. Jag ber nu om ursäkt för min dömande tanke, det var tydligen inte så svårt att glömma hur gammal man är.
Jag tror att det är alzheimers på gång här.
NOG

1 kommentar: