torsdag 19 januari 2012

Min äckliga hals,jobbet och min konstiga hårfärg

-Min äckliga hals,jobbet och min konstiga hårfärg

Idag så är det hemuppgift med kursen, så jag har bara jobb idag. Just nu ligger jag i min säng och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp, jag hoppas på att få gå dit idag och få ett mirakel piller som tar bort min halsont och att dom säger att det inte är cancer. Man blir ju lite nojjig när man ser en stor klump i svalget eller så (nu överdriver jag ju klart lite,klumpen i fråga är rätt så liten) och den gör ont nästan hela tiden! Jag vet att detta är rätt äckligt men det måste lixom ventileras.
Men nog pratat om min äckliga hals!
Jobbet går bra och igår gick det mycket bättre än dagen innan dess, jag gjorde mer saker utan att bli tillsagd, men nu i början är det lite svårt de där med initiativtagare. Men jag försöker och snart kommer jag nog in i det och slappnar av mer.
Nästa vecka skulle jag nog få laga lite mat och så med, det kan ju bli väldigt kul,tror jag.

På tal om något helt annat så har min förr så vackra hårfärg,blivit skabbig... Överhåret,eller vad man ska säga, har tappat jättemycket färg så de har lixom gått från lila till nån urtvättad brun/vinröd färg, samtidigt som underhåret fortfarande är lila. Jag kan ju inte färga om de i samma färg, eftersom det är en specialblandad ton, så tänkte jag som så, det borde ju finnas någon sorts avfärgningsmedel? Och vi sökte på nätet men det verkade bara finnas blondering, så jag gav upp mitt hopp om att inte behöva bleka bort skiten och bli en väldit gullocking. Men igår när jag var på Ica och kollade på blonderingar så hittade jag avfärgning som tar bort färgen i håret, det var rätt dyrt men det är den kanske värt. Så de blir nog ett inköp av just denna produkten när man får pengar.
Nu får de fantame va nog,NOG

1 kommentar: