torsdag 16 februari 2012

Nått händer alltid verkar det som

-Nått händer alltid verkar det som


Igår var det sista riktigt kursdagen, idag är det hemuppgift. På måndag så är alla ute på praktik, men jag ska praktisera på MiRoi, jag vet inte riktigt vad det innebär, men jag frågade om jag inte kan få ett kontor av något slag, jag har alltid velat ha ett kontor. Så jag kan ha användning för massa kontorsmaterial, jag älskar kontorsmaterial.
Men jag tror att praktiken innebär att jag ska hjälpa folk och arkivera och göra saker som inte "lärarna" vill göra, jag är väl inte lyrisk med den här praktikplatsen, men det är väl antagligen bättre än att bara vara hemma och lata sig. När man bara är hemma så är det lätt att man skjuter upp allting och så blir det aldrig av. Fast jag har ju kvar på mitt jobb, så då är jag i varje fall inte hela dagen på MiRoi.

Men idag är det fredag, och en halvledig, börjar jobba vid halv elva och tills dess är jag fri som en fågel, tyvärr kunde jag inte somna om ordentligt, dumma kropp att vänja sig vida att vakna tidigt!
Samtidigt som det är rätt skönt att vakna tidigt, man behöver verkligen inte stressa med någonting, så det finns väl två sidor till allt antar jag.
Idag är även sista dagen som praktikanten på jobbet är där, och om jag ska vara ärlig så är det rätt skönt, det blir mer att göra för mig om dagarna, och jag behöver inte få hjälp med saker jag egentligen inte behöver få hjälp med.
Men nu får det faktiskt vara nog!
NOG

1 kommentar:

  1. "jag behöver inte få hjälp med saker jag egentligen inte behöver få hjälp med".- Du, känner med dig när det gäller sånt, finns inget värre än när man ska vara ödmjuk och lära sig sånt man redan kan för att man sitter i en oönskad position, kul att läsa din blogg i af

    SvaraRadera