onsdag 22 februari 2012

Flumflipp och nostalgitripp, med en stänk av allvarlighet

-Flumflipp och nostalgitripp, med en stänk av allvarlighet

Här sitter jag på mitt kontor och myser med en kopp svartvinbärs te och lyssnar på underbara Baboon Show.
Sitter här och drömmer, drömmer om sommaren, konserter och festival. Nu är det lite närmare än igår, men det är fortfarande grått och disigt och enformigt.
Men nu får älskade Cecilia Boströms röst mitt blod att bubbla av förväntan, av längtan till festligheterna och äventyren som känns som att dom är alldeles runt hörnet.
Jag gillar verkligen hur musik kan bygga upp längtan och förhoppningar, och väcka minnen till liv.
Minnena från Baboon Show handlar generellt sett  om fylla,dans och fest, det låter rätt så barnsligt, men om man säger det med andra ord så är det nog lycka och värme i hjärtat.

Men åter till verkligheten, min uppgift idag på praktiken är att söka jobb. Men som tur är så behöver jag inte komma tillbaka hit efter mitt jobb, det är någon planeringsdag idag så det är inga "elever" här.
Så det är ju rätt  skönt, att komma hem tidigt eller så.
Men nu får det faktiskt var nog,NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar