torsdag 23 februari 2012

Just i detta anseende,då är jag fortfarande ett flickebarn

-Just i detta anseende,då är jag fortfarande ett flickebarn

Klockan är just nu 08:37 och jag har bryggt tre kannor kaffe, och mer ska det minsann bli!
Det känns äntligen som att jag har funnit mitt kall, ge folk sitt älskade kaffe. För på mitt jobb så ingår det även där, att framställa det andra svarta guldet. De lustiga i hela situationen är att jag inte dricker kaffe, eller jo, men inte så som alla andra gör, jämt alltså. Jag dricker typ aldrig kaffe, och när jag väl gör det, då är det med både socker och mjölk i. Detta är kanske inget vanligt i dagens samhälle där en starbucksmugg är en flickas snyggaste accessoar, men jag kan väl visst njuta av en kopp rykande java, men det är väldigt sällan faktiskt.
Jag kan ana att många kan bli upprörda, dom trodde att dom kände mig,att jag var någon att lita på, men det är väl dags att erkänna, when it comes down to it, i prefer tea. Och inte ens något manligt te, utan ju fruktigare desto bättre. Och jag har både socker och mjölk i det med, det är ju jätte fånigt!



Jag brukar se min personlighet som en skala från kvinnligt till manligt, och i just det anseendet, drycker, så brukar jag föredra det mer manliga alternativet, öl-cider, och jag gillar inte sånna "tjej" drinkar med massa frukter och grenadine, utan då föredrar jag mer typ mojito, okej, inte jätte manligt, men mer manligt om man jämför.  Så förstå mitt kluvna sinne, där jag måste erkänna för mig själv och världen att kaffets beska smak inte är my cup of tea. Utan att mitt nuvarande favvot te är svartvinbär, flickigare blir det ju knappast.
Jag får väl helt enkelt omfamna denna sanning om mig själv, att när det kommer till kaffe kommer jag nog alltid vara ett litet barn.
Men nu ska jag brygga mer kaffe,NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar