måndag 27 februari 2012

Återupptäckten av ett album jag hade glömt

-Återupptäckten av ett album jag hade glömt

Här sitter jag en vanlig måndagsmorgon och lyssnar på inget annat än Marilyn Manson!
Ja, det är ju inte något jag lyssnar på varje dag direkt, men jag hade en liten Manson period jag med, som dom flesta som fösökte vara lite aleternativet på sena 90-talet och början av nya millenniet.  Och just denna skivan "Golden age of grotesque" är väl kanske inte den skiva som enligt hans riktiga fans är bäst, men enligt mig så är den faktiskt riktigt bra!
Den är lagom läskig med faktiskt bra melodier och killen kan det där med texter! Plus jag gillar när folk experimenterar med röstlägen och så, det funkar i denna skräckfilms inspirerade "hata Amerika" skiva. 
Och jag som älskar skräck, ja, jag kan ju inte annat än att avguda Mansons estetiska sida, han är bannemig imponerande. Jag kom ihåg att jag köpte denna skivan med viss skepsis, eftersom min kära vän Amanda var mer inne på denna typen av musik i vår ungdom, så hade jag fått bränna en av hennes tidigare Manson skivor, och jag vågade väl inte riktigt erkänna att musiken skrämde mig en aning, helst när man lyssnade på det i en sån där walkman. Men skivan kom hem med posten och jag gillade den verkligen, det är i samma veva som han gjorde Tainted Love covern,och den är även med på skivan. Jag hade såg honom något år senare på Hultsfred 2005, och det var mycket imponerande, trots att jag var så kort så jag såg väl killen bara några fåtal gånger då jag stod så nära scenen men mitt i smeten eller så.
I varje fall så gillar jag verkligen denna skivan, och det är kul när man kommer på det efter ett gäng år utan att ha tänkt på det.

Men det ska dock understykas att jag aldrig va jättesåld på just Manson, inte så som många andra var, jag gick inte runt och försökte se ut som honom, inte riktigt i varje fall, jag hade en tröja det är allt!

Helgen har för övrigt passerat utan några direkta händelser som spelar roll. Vi var nere på bokaffären i lördags och jag inhandlade två böcker från den fantastiska bokrean. Det blev en bakbok, om muffins, och en Dylan bok. Så igår bakade jag chokladmuffins med fudgeglasyr, gottigt!!
Men nu får jag väl återgå till mitt "arbete",NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar