torsdag 29 september 2011

Händelser ur min pappas galna liv vol.8

Händelser ur min pappas galna liv vol.8

När jag gick i åttan så bodde jag och pappa ensamma i ett hus i Lidhult. Detta var en söndag och jag hade varit hemma hos någon kompis hela dagen och kom hem på kvällen. Min pappa hade tagit sig n öl eller fem, så när jag kom hem ville han inte vara ensam i fyllan. Så vi satt där i köket på Prästgårdsvägen och drack vin på en söndag. Vi började spela pappas lp-skivor, och det blev då självklart dans till Ramones sen satt vi och pratade om hur avundsjuk jag var för att han sett the Clash och massa annat imponerande.
Till slut börjar jag känna mig trött och jag går upp och lägger mig, inte helt problemfritt. Och vaknar dagen efter och märkte att jag missat den första bussen till skolan, inte mycket att göra åt det, förutom att ta nästa buss då alltså.
Jag tar mig in till Ljungby och skolan, och klarar väl av dagen rätt bra för att vara så bakis som man blir när man är 15år, och när jag kommer hem så kommer pappa och möter mig i dörren och berättar hur han inte hade gått till jobbet och att jag var mycket bättre än honom för jag hade varit i skolan och så gav han mig en kram.
Det är min pappa det

P.s dt är väl självklart att jag inte rekomenderar detta slagt av umgänge med sin 15åriga dotter, men det är min pappa, min historia, och jag gillar dom båda faktiskt d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar