tisdag 13 september 2011

fight in the night och hembestyr

- En morgon, en blåsig såddan

Ja vinden viner kring knutarna, min solros på balkongen har vält. Det måste minsann vara höst. Även om jag levt i förnekelse de senaste veckorna.
Igår jobbade jag 9-14, de var både kul och jobbigt, eller så. Idag har jag stängning, vilket är rätt soft, om jag hade kunnat somna om i morse, de kunde jag ju klart inte. Men jag funderar på att göra ett nytt försök om en stund. Vad som är jobbigt med jobbet idag, är att hon ska vara där, hon som ringde och skällde på mig, trots  hennes avsaknad av auktoritet. Så vi får väl se hur de går, jag tror jag ska skita fullständigt i henne, helt och hållet alltså.
Det är som det är liksom, så länge jag gör mitt bästa och inte förväntar mig att någon annan gör det så kommer det gå bra tror jag. Jag ska köra på det.
I övrigt har det inte hänt så mycket, när man jobbar som jag gör så orkar/ hinner man inte riktigt med något annat. Men jag köpte ett par nya gardiner i måndags för endast 49:- som jag satte upp i vårt vardagsrum/sovrum, och så flyttade jag runt dom redan befintliga gardinerna, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Det är kul att köpa grejer till hemmet, tycker jag, nästan roligare än att köpa exempelvis kläder och så, plus att jag blir lixom stolt över mig själv när jag kommer på smarta lösningar på problemen här vi vårt lilla kryp in.Jag tror till och med jag ska kolla runt lite här på nätet nu, jag måste verkligen köpa hyllor! Men vi år se hur det går. NOG 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar