måndag 19 september 2011

Händelser ur min pappas galna liv vol.2

Händelser ur min pappas galna liv vol.2

Min pappa har alltid varit musikintresserad. Och när han var mindre så hade han ett källarband,ett gäng skolkompisar som spelade musik i källaren helt enkelt. Pappa hade lyssnat på Sex Pistols ett tag men eftersom farmor och farfar inte kunde engelska, så kunde dom inte veta vad dom där tokiga britterna sjöng för några hemskheter. En dag kom pappa på att dom skulle göra en alldeles egen cover på Anarchy in the UK, nämligen att översätta den till svenska. När dom brölade och förde som mest oväsen så stormade farfar in i källar rummet och skällde ut dom små pajkspolingarna efter noter. Jag kan tänka mig att pappa kanske skämdes lite, han tyckte väldigt mycket om sin pappa. Men jag tror ändå att han tyckte att det var en bra idé.
Det är min pappa de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar