måndag 5 september 2011

En födelsedagshelg utan dess like!

-Ett år äldre, en överskakningshelg som jag aldrig hade kunnat gissa mig till

Jag var ledig på fredagen, den spenderades hemma och med städning. För jag är duktig. Min kära mamma och min kära lillebror kom hit runt halv fyra, det gjorde även min käre fästeman. Min mor och min bror gav mig lite paket, en jättefin orkidé och en fin ljusstake. Sen gick vi ner, och där stod en gammal vän till familjen, Gunnar med sin bil. Vi hoppade in och i bilen och tog oss österut. Och jag måste erkänna att jag hade verkligen ingen aning om vart vi skulle. Timmarna gick, och kärleken hade råkat köpa äcklig öl, så vi stannade i Lessebo så jag kunde köpa goe dricka. Sen hoppade vi återigen in i bilen och bilresan var verkligen inte över. Vi kom till Kalmar, men vi skulle inte till Kalmar, vi skulle över bron, till Öland. Snart efter att vi kommit över till Färjestaden så var vi framme vid Gunnars söta lilla stuga, med tillhörande friggebod.  Planen var att vi skulle få ha friggeboden för oss själva, jag och kärleken, men sen kom mamma och frågade stackars Karl-Johan om hon fick sova i underslafen, Karl-Johan visste ju inte hur illa det skulle bli, så snäll som han är sa han ju klart ja, något vi båda skulle ångra bittert...

Vi började med maten,jag och mamma, killarna kollade på fotbollen. De blev grillade köttfärsbiffar till alla utom mig för till mig blev det grillade majkolvar, jag rörde ihop vitlökssmör, mamma rostade lite bröd över grillen, och vi åt alla potatissallad med chili, det var fantastiskt! Efter maten tog vi oss ett fint parti yatzy, som Gunnar vann och jag kom i varje fall tvåa. Men kvällen var inte slut där, vi gick och la oss, jag o Karl-Johan i överslafen och mamma i underslafen och hon somnande direkt, vilket förstörde hela natten, hon snarkar värre än femton skogshuggare på en gång. Det vibrerade i hela sängen, så vi sov kanske en timma. Hutalöst!
Dagen efter så var det min dag, alldeles egna, vi skulle till Ölands djurpark, men dagen började med en brakfrukost. Men innan dess så gick jag,Hampus och Karl-Johan de drygt två kilometerna bort till affären och handlade lite, och kollade busstider. Sen gick vi tillbaka, och jag fick minsann Rocky Horror Picture Show av Hampus, lycka, sen brakfrukosten som sagt, för att sedan avnjuta en flaska wild strawberry bubbel för att sedan ta oss till djurparken.
Och de var så himla roligt, alla djuren var så söta, och jag var så lycklig! Bäst var det när jag gick in till dom små fantastiska små afrikanska dvärggetterna!

Sen när vi hade sett allt och jag hade varit inne hos getterna en andra gång, så tog vi oss in till Färjestaden, där vi käkade pizza, tog en öl vid kajen och promenerade lite. Sen åkte vi tillbaka till Gunnars stuga. Efter ett tag där så började vi på maten, chili con carne, mitt med vegetarisk färs, tyvär blev mitt äckligt, men men. Sen började vi kolla på Rocky Horror Picture Show, men Karl-Johan och mamma gick och la sig, jag kollade lite till sen gick även jag och la mig, det gick lite lättare att sova den natten, troligen för att jag va lite fullare.
Dagen eter var söndagen, vi skulle hem. Vi tog bussen till Kalmar, där vi köpte biljetter och sen en mini utflykt till Kalmar slott. Allt som allt så var det en fantastisk helg, som jag absolut inte hade räknat med.  Men nu får det faktiskt vara nog,NOG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar