måndag 19 september 2011

Händelser ur min pappas galna liv vol.1

En idé på återkommande berättelser, "händelser ur min galna pappas liv" kan jag kalla det.

-Händelser ur min pappas galna liv vol.1

I alla år har pappa varit en storyteller, en drömmare och en resare, en äventyrare. Under vår uppväxt har vi hört berättelser och texter om fjärran länder och fylle äventyr med kompanjoner. Dom jag kommer ihåg bäst, dom ska jag dela med mig av, för det är lite elakt att hålla det för sig själv.

När min pappa var en liten pojkspoling, så jobbade han extra hos en bilmekaniker i Halmstad. En dag frågade hans kollega om han inte ville hänga med till rock stugan samma kväll, för att se ett nytt coolt band, bandet hette Sex Pistols. Pappa hade inte hört talas om detta super hippa bandet än, så han tackade nej, något han ångrat bittert i åratal, och berättar gärna om det på fyllan. "Tänk Evelina jag hade chansen att se Sex Pistols live på rock stugan i Halmstad" säger han allt som oftast med en melankolisk ton i rösten och lite tåriga ögon.
Det är min pappa det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar