onsdag 28 september 2011

Händelser ur min pappas galna liv vol.7

Händelser ur min pappas galna liv vol.7

En vintermorgon så hade det kommit massa snö på natten, jag och min kära lillebror Hampus var överlyckliga.
Mamma och pappa hade varit på någon tillställning kvällen innan så dom var rätt så dåsiga. Utmed baksdan på vårat hus så har pappa byggt en altan i trä, och det hade ju som sagt kommit massa snö. Så pappa var lite rädd att brädorna skulle ge vika eller nått så han tog med oss två små barn och skottade undan all snö från altanen och ner på marken. Det hela blev som ett stort snöberg på vår bakgård!
Pappa med sin livliga fantasi kom på den briljanta idén att vi skulle bygga ett stort fort. Det var makalöst, vi gjorde en tunnel gnom fortet och ovanpå det gjorde vi två torn och kanor ner utmed väggarna. Ett magiskt snöpalats!
När allt var klart så gick vi in och fick varm choklad. Det var en utav de bästa dagarna någonsin!
Det är min pappa det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar