torsdag 29 mars 2012

Idag är officiellt en toppendag!

-Idag är officiellt en toppendag!

Det är min sista praktik dag, det är sista dagen jag jobbar för jag ska vara ledig i nästan en vecka och solen skiner och bäst av allt, jag ska träffa min pappa!
Han är hemma på en snabbvisit med jobbet, jag tror han har varit här sen måndag men han har haft fullt upp, varit uppe i Stockholm och Hudiksvall så idag ska jag få träffa honom. Vi ska åka ut till Lidhult, antagligen med buss, med lite öl och så ska vi bara umgås. Det ska bli göttigt. Vi ska åka hem i morgon för KJPA ska antagligen jobba på lördag.
Men det kommer bli bra, jag känner det.

Igår var jag ledig från praktiken, så på morgonen passade jag på att städa våran balkong, som har agerat lite som ett tomglas förråd, min kärlek menar på att det är onödigt att städa eftersom jag ändå inte vågar mig ut där, men jag har faktiskt bättrat mig, plus jag ska köpa en snygg plastmatta att ha där ute så man inte ser det läskiga golvet. Efter jobbet så cyklade jag till hemköp för att kolla om dom hade just en plastmatta, det hade dom men den var svindyr plus att den var mer som en hallmatta såddär långsmal ni vet, så det fick vara. Istället köpte jag en kruka som jag plantera om min mangoplanta i och en solros. Sen så drog jag mig till jem&fix för att köpa två hyllplan, det gjorde jag utan några problem. Sen cyklade jag hem för att montera hyllorna, och jag var självsäker för det hade gått rätt lätt förra gången. Men denna gången gick det sämre, skruvarna som följde med fästena va i fel storlek så det var svinsvårt att skruva ihop! Det tog jättelång tid, men tillslut satt hyllorna på väggen och jag kunde fixa, det blev fantastiskt. Idag har jag rock en enorm träningsvärk i mina axlar och armar.
Men nu ska jag fixa klart mina sista uppgifter i franskan.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar