måndag 26 mars 2012

En fantastisk helg

-En fantastisk helg

Jag sitter på mitt kontor, med världens största te kopp och Sahara Hotnights i min öron, det kan ju knappt bli bättre en måndag eftermiddag!
Det är sista veckan på praktiken nu, och om sanningen ska fram så glädjer det mig faktiskt. Jag hade idag fått ett mail från min franska lärare, VG på inlämning 2! Den satt där den skulle!

Helgen har varit fantastisk! Fredagen tog vi det lugnt på och sen på lördag morgon så åkte vi till Tingsryd. KJPAs syster med familj bor där, och dom ska flytta till Luleå(!) nu på onsdag så vi tänkte: bäst att passa på medans dom är här i krokarna, helt enkelt.
När vi kom till Tingsryd så gick vi till systemet för det var ju så fint väder så vi köpte oss varsinn öl och drack den i solskenet innan vi gick upp till familjen.
Väl där så blev det våfflor och lite "hur är det med er"-utbytelser.
Sen gick vi till skolgården och spelade lite fotboll och lekte lite lekar med dom små barnen. Det var så fantastiskt väder! Var tvungen att ta av mig jackan så varmt var det! Makalöst!
På vägen hem så stannade jag och KJPA till på den lokal krogen och tog oss varsinn öl, och då ringde tre och kollade om jag ville förlänga KJPAs abonnemang (som står på mig och som snart blir mitt) och om jag ville ha en ny telefon, jag svarade ja och ja, så om tio dagar ungefär så får jag en Iphone,som alla andra. Behöver verkligen en ny telefon, så det är bara bra!
Sen gick vi hem till familjen och så lekte vi lite och så, sen gick vi ner på den lokala krogen, KJPA, hansa syster och jag och beställde pizzor och drack en öl. Sen gick vi hem och åt  för att sedan kolla på film och sen lägga oss.

På söndagen så spelade jag super mario med den lilla dottern och ritade gjorde vi med. Sen skulle vi hem, det var bussbyte i Växjö och där var vi i typ en timma, så det blev lite shopping, konstmaterial och lite pynt, men jag är nöjdare än nöjdast! Vi kom hem vid tre kanske och kollade på film resten av kvällen.

All and all en väldigt mysig helg, som knappast kunnat bli bättre, faktiskt.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar