fredag 16 mars 2012

En bärs med Nerfertite

-En bärs med Nerfertite

Just nu så är jag helt insöad på Stefans skiva från 1990 En Bärs med Nerfertite, den är makalös!
Den som fastnar mest på hjärnan är denna :
Djävligt lugnt
En dag när hela staden var desinficerad

Och alla åttitalsmän lät nackborsten stå rakt ut
  
När solbrännan kom från megawattskonstgjorda bomber

Då slapp några otämjda råttor från buren ut

Vi tar det jävligt lungt
 
Och varför inte det?

Varför lida och slita för det?

Jävligt lungt

Oss får dom aldrig med
   
Oss får dom inte förräns vi dör

Mitt inne i smeten där livet har tagit semester
Där folk käkar keso och tar en shoppingtur till lunch
Där satt våra råttor och drack och åt alla rester
Dom gjorde inte ett skit för att BNPn skulle gå runt

Vi tar det jävligt lungt...

Och dom tackade nej till alla former av sysselsättning
Trots att citykuratorn gav dem ett skönt förslag
Det var som avsmakare på Anti Cimex nya anrättning
Det är väl bättre än att gå och dra. Men alla råttor sa

Vi tar det jävligt lungt...
 
Och nu vill ni ju klart höra mästerverket, det har ni här! 
Igår så lyssnade jag på hela skivan massor av gånger och när jag kom 
till jobbet 
så gick jag och sjöng på just denna låten, men jag kunde klart inte
 hela texten så de
 blev bara "vi tar de djävligt lugnt" om och om igen,
 tyst för migsjälv.
I går var en bra dag, torsdagen till trots, jag mötte Nikki
 på morgonen och 
följde henne till Roddys.
Sen på eftermiddagen så var jag hemma hos Cassie 
och myste med hennes fantastiska bebis, 
som faktiskt börjar bli lite mer barn än bebis kanske,
 min kära vän Jasmin var också med. Det var precis jättetrevligt!
Det är kul att när man inte träffas så ofta så är det ändå inte
 såddär stelt när man väl träffas, som det så lätt kan bli.
Ni vet den andra personen sitter och pratar om vad som har hänt i
 dennes liv, och man ser ut som man lyssnar, men egentligen så fattar 
man ingenting, 
man tappar bort sig någonstans på vägen och kommer på " oj vad 
sa hon/han egentligen, spela med!"
Men så är det inte med dessa två, Cassie och Jasmin alltså.
 Det dom säger är faktiskt intressant.
Så all and all en toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar