onsdag 7 mars 2012

Dagen jag trodde mitt liv som det nu ser ut, skulle ändras

-Dagen jag trodde mitt liv som det nu ser ut, skulle ändras

Jag tappade min telefon i marken igår....Jag har gjort det förr så jag tänkte "Det är nog inte hela världen" men denna gången hade jag tappat den så den landade på en av långsidorna vilket gjorde att min knapplås-knapp gängade ur sig själv, vilket gjorde att jag inte kunde låsa upp knapplåset!
Paniken!
Och jag skulle precis promenera över till jobbet och samtidigt ringa till min kärlek, vi brukar ringas vid, men det gick ju inte eftersom jag hade de dumma,dumma knapplåset på!
Paniken hopade sig och jag tänkte "Tänk om han tror att jag inte älskar honom längre?Tänk om han blir jättearg på mig nu!" (inte för att det skulle vara sanningen) men jag får sånna chephe spel då och då. Som tur va ringde han upp mig så jag kunde låsa upp telefonen och sedan svara, man gör det på skärmen när någon ringer.
Men det tog ju inte bort problemet och när jag kom tillbaka till praktikplatsen så försöker jag fippla tillbaka knappen, alla försök var ju klart helt förgäves, mitt hopp rann ut i sanden, hur ska jag kunna ställa klockan? Eller svara på sms?
Mitt liv kommer ta en oanad vändning, hur kommer detta att te sig??
När jag kom hem så bad jag min kärlek att ta en koll på telefonen, detta försöket var även detta förgäves, även det.
Men så kom han på den briljanta idén att stänga av knapplåset helt, så att den liksom inte låser sig igen över huvudtaget. Detta fixade såklart han, jag försökte hitta någonstans man kunde göra de, men jag fattade inte.
Så nu är bara mitt problem att eftersom jag har sån pekskärm så kan den leva sitt egna liv när jag har den i fickan eller väskan.
Men i morse stoppade jag ner den i en vante och det värkar hjälpa, så jag kör på det.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar