onsdag 21 mars 2012

En kommentar från förr

-En kommentar från förr


Eftersom jag,nu förtiden, har någonstans att vara på dagarna så sminkar jag mig på morgnarna. Och eftersom jag är rätt ljus i mitt pigment så måste jag alltid fylla i mina ögonbryn med en ögonbrynspenna. Och nästan varje morgon, så tänker jag på en sak som en god vän Jenny sa till mig, och jag tror det var Denise. Vi satt på Café 13, som vi alltid gjorde efter skolan och tog oss en kopp kaffe och ett parti fia med knuff, jag har för mig att det var på våren och Denise hade problem med sin dåvarande pojkvän. Det var som vilken dag annars i våra 17-18 åriga liv så jag vet inte varför just detta fastnade, jag menar Jenny säger rätt mycket på bara en dag. Så hur kommer det sig att just detta fastnade? När Denise satt och pratade om sitt problem så säger Jenny,riktat till både mig och Denise, "det är nog för att ni inte noppar era ögonbryn ordentligt som båda ni har kärleksproblem", hon sa det helt obesvärat. Och det låg klart lite sanning i det, jag tyckte det gjorde så ont att noppa ögonbrynen och jag hade inte hittat en bra ögonbrynspenna än, så jag lät dom var. Det är absolut inte så att jag är upprörd över det, det får ni inte tro, men det besvärar mig att jag fortfarande tänker på det. Fast nu har jag precis skitsnygga ögonbryn, i fall ni undrade. Men de konstiga i historien är att jag minns detaljer, Jenny satt mittemot mig med en cigarett tänd, och Denise satt till vänster om mig, vi var nere i källaren på Café 13 och det var det där dunkla ljuset som infinner sig i en källare full med tonåringar som sitter och röker. Men antagligen så hade Jenny precis blivit tillsammans med sin pojkvän Daniel så han var väl i en helt annan fas än mig och Denise som hade varit i våra förhållanden ett tag, så Jenny ville väl antagligen inte höra på vårat gnäll när hon var helt betuttad och så.
Men det är konstigt vad man minns.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar