torsdag 1 mars 2012

Drekens år och förakten mot efterrättsmat

- En drake ska vara försiktig och eftertänksam detta år. Året kan bli väldans bra om man tar tillvara på de bra tilfällena, men om man gör något förhatsat kan det bli riktigt illa. Det finns inget mittemellan

Jag är ju som bekant född i drakens år (kinesiska år alltså), och i år är det drakens år. Så jag frågade min käraste far vad detta innebär, meningen ovanför var vad jag fick till svar. Det är lite läskigt, men a jag tror jag är nöjd med den responsen.
Men som vilken människa på 2000-talet så googlade jag ju klar det,detta   var vad jag hittade.
 Ja det är ju faktiskt rätt intressant tycker jag. Generellt sett så är det bara bra att vara född på drakens år, och drakens år ska även vara bra om man inte är född då, så det är ju bara att hålla tummarna antar jag.

Igå så pratade jag med min käre lillebror, det va jättekul!
Samtalet började med att han ville komma till oss till helgen, och sen utvecklades det till mitt förakt mot efterrättsmat. Med detta menar jag sån mat som egentligen är efterrätt,  exempelvis mat pajer, creps och nu tydligen mat muffins! Vad jag stör mig på är att om man nu går igenom hela processen med att exempelvis göra pannkakor, varför förstöra det hela genom att slänga på lite räksallad och ost!? Tänk besvikelsen om det skulle bli såhär:
jag- ska du inte komma över på lite muffins?
du- ja o ja, det låter gott!
efter detta tar du dig hem till mig, med tanken på en saftig muffin i smaken typ vanilj, citron eller något annat sån normalt, men så öppnar jag dörren och i handen har jag ett fat med domma i stället
jag hittade för övrigt denna bilden på en blogg som heter it´s all about the bacon, fniss
Tänk er besvikelsen!
Nu äter ju inte jag kött, men jag betvivlar inte att detta är jätte smakrikt och mumsigt, men det är liksom så konstigt!
Vem väljer mat muffins framför chokela??!! Superduper konstigt, och när äter man det? Till middag? 
Nä det är ju precis skitskummt!
NOG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar