måndag 12 mars 2012

Ett missförstånd med oanade konsekvenser

-Ett missförstånd med oanade konsekvenser

I fredags fick jag dagen till ära, sluta tidigare från min praktik, jag slutar vanligtvis vid halv fem men fick alltså gå runt tre tiden.
Jag stack och handlade inför fredagskvällen och kom sedan hem. Jag tog upp min telefon och såg då två missade samtal från Clemens, mitt hjärta stannade till ett ögonblick eftersom jag tänkte "o nej! nu har jag gjort något fel som han vill skälla på mig för", men jag svalde den känslan och ringde upp. Jag började med att be om ursäkt, men han verkade inte bry sig, och det värsta av allt var att det bara knastrade i luren och jag hörde bara vissa ord, så som pizza-house-klockan fem, det var vad jag hörde, så jag tänker att jag ska till pizza house klockan fem.
Så då gjorde jag ju detta, cyklade upp till pizza house och sa att jag tror Clemens har skickat hit mig. Det hade han ju klart inte och jag fick gå ut och samla mig med svansen mellan benen. Väl utanför tänkte jag, jag måste ju cykla ner till Clemens och kolla vad han sa egentligen, så jag cyklar i ilfart ner till stations grillen. Där inne sägaer han att han menade Clemens pizza, uppe i den gamla pressbyrå lokalen vid klockarn. Så jag hoppar på cykeln igen och tar mig upp för helvetesbacken och kommer tillslut fram.
Väl där så kännde jag igen killen, han brukar hänga nere hos Clemens, och jag fick berätta hela detta pinsam missförstånd. Jag skulle alltså hjälpa till på Clemens pizza, ta emot beställningar och svara i telefon och ta betalt och så, det var super virrigt, för det var rätt mycket och min panik var tvungen att döljas.
Vid åttatiden så sa killen att jag fick gå hem om jag ville, så det gjorde jag.
På lördagen skulle jag dit igen vid fem, men först på förmiddagen så var jag och min käresta och käkade lite frukost hos Clemens på stations grillen, och han berättade att tjejen som jobbat där på pizzerian tidigare tydligen hade dragit utomlands utan att säga det till någon. Och han undrade om jag tyckte det var okej att hjälpa till där ibland, jag tackade ja.
Sen på eftermiddagen så va jag däruppe igen och vek kartonger, svarade i telefon och så, och det visade sig att dom behöver nog bara hjälp på fredagar och lördagar, men han fick mitt nummer så han kan ringa om han behöver mig.
Men nu sitter jag här och grämer mig, för missförståndet, vi brukar ju käka pizza från pizza house, nu kan vi inte göra det längre, för det hade ju varit ännu mer pinsamt! Oj va skämmit!
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar