onsdag 11 maj 2011

Öl och solsken resulterar i solbränna deluxe

-Onsdag med risk för åskskurar.

Nu skiner solen, precis så som den ska! Men tydligen,enligt smhi så ska det minsann regna och möjligen även åska. Och jag ska cykla till jobbet om nån timme eller så, men jag såg att de skulle spricka upp framåt åtta, när jag slutar, göttigt.
Vädret till helgen verkar bli ostadigt.... Men de får väl bli som det blir. Det kommer bli kul.

Igår så skulle jag tvätta lite, men nån hade tagit min tvättid, men när jag kom upp fick jag ett sms av Marcel som ville ta en fika. Jag hoppade ner i badkaret och sen efter badet klädde på mig min fina hippie långklänning. Sen tog jag på mig solglasögonen och gick ner till café 13. Jag pratade lite med mamma på vägen. Sen kom jag fram och snart kom Marcel. Vi gick in och jag kände att de va lite för varmt för kaffe, Marcel sa att han minsann skulle ta sig en öl, och jag föll för grupptrycket. Det va både gott och trevligt. Kall öl med solsken är nog den bästa kombon som finns!!
Så där satt vi, i goda vänners lag, och myste i solen.
När jag senare kom hem så upptäckte jag såklart att jag bränt min vänstra axel och arm, samt en aning på bröstet.... Lite jobbigt men jag börjar bli rätt van nu, bränner mig jämt, vare sej jag krämar in mig eller inte.
Jag fick ta ett till bad med after sun duschkräm, har ingen vanlig after sun...

Nu ska jag nog faktiskt ta mig en kopp kaffe och lite frukost, coco pops, och sen ska jag börja göra mig redo för jobb 11.30-20. Vuxet.
Nu är det nog,NOG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar