måndag 30 maj 2011

Giftemål och jobb och sånt

-Utmattningen är påtaglig, men jag klagar inte

Har, som vanligt nu för tiden, jobbat hela helgen. Och ska göra det även idag, 17-22, och det är jag kanske inte super pepp på. Men det kanske ändras.
Alice har jobbat helgen med, och det har varit jättekul, vi har alltid jättekul, jag och mini Cassie.
Jag har köpt en cykel av min boss med, det var väl inte riktigt vad jag tänkt mig, men en funka, har växlar och tar mig till och från jobbet,så jag är nöjd ändå. Kan ju alltid spara ihop till en egen cykel nu när jag faktiskt har en lön.

Denna veckan bjuder på en ledig tisdag, jag hoppas på bio, men man vet aldrig. Annars är det jobb, men inte till helgen, om jag inte rings in, men jag hopps på ledighet, det är skönt att vara ledig.
För övrigt har jag och min kärlek gift oss! Vi gjorde det i fredags, jag kom hem från jobbet, vi klädde upp oss fint och skrev på ett kontrakt, som för oss funkar precis som ett vigselbevis, och sen skålade vi med äcklig champagne. Det betyder otur att skåla utan alkohol har jag hört. Så nu är vi gifta. Men gråt inte,mina vänner, vi ska ha en riktigt vigsel med, så småning om. Men det var i alla fall mysigt och romantiskt och jag är så glad.

Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer, det får troligen bli nog nu,NOG

1 kommentar: