torsdag 26 maj 2011

förlorandet av min lediga dag

-Idag planeras bio och förhoppningsvis picknick med Cassie

Gårdagen va slö och mysig. Dagen började med att slöa i sången på morgonen, och sen följde jag med Hampus till arbetsförmedlingen för att jag skulle lämna in det sista pengapapper, sen gjorde jag stan.
Jag inhandlade en ny mascara, en leopard skjorta, en leopard bikini överdel och en lady gaga t-shirt.
Jag gick även till hemmakväll och hyrde tre filmer, och när jag stor i kassan och höll på att betala så ringer min telefon, jag rotar runt i väskan för att hinna får tag i telefonen, men hinner såklart inte få tag på den.
När jag fått tag på telefonen ser jag att det var jobbet som ringt, jag ringer upp och får frågan om jag inte kunde komma in och jobba 17-22, jag vågade inte riktigt säga nej. Men egentligen hade jag ju sett fram emot min lediga dag så mycket.
Men vid fyra tiden hoppa jag upp på cykeln och börja trampa, det va dock lättare sagt än gjort. Motvinden var som en vägg, i praktiken hela vägen upp till Ljungbystopp.
När jag kommer fram, efter mycket pust och stön, så va jag helt slutpumpad.
Som tur var, så var det inte särskilt mycket igår och allt flöt på, och städningen gick fint.
Så även om jag förlorade min lediga dag, så va det en helt okej dag.

Idag så ska jag,kärleken och Hampus på bio, det får bli baksmällan 2, Hampus är lite kinkig med 3D så pirates va visst uteslutet. Fast jag och kärleken ska nog se den nästa vecka istället.
Sen blir det nog även picknick med Cassie, det ska bli kul. De var ett tag sen vi träffades nu och hon blir ju bara större och större. Det är bara kul och läskigt, mest kul.
Men nu får det vara nog,NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar