torsdag 19 maj 2011

-En episk helg, med en inte lika episk veckostart

-En episk helg, med en inte lika episk veckostart

Helgen hade planerats i månader. Till en början inkluderade helgen mamma, Hampus, jag och kärleken, men när min kära far fick höra om vår födelsedagsplan så ville han fixa så att han kunde vara med också. Det var dock lättare sagt än gjort, så han kunde bara komma förra helgen, medans lilla Hampe fyller år nu denna helgen. Mamma protesterade då det var svårt att ända hennes turer på jobbet, men hon löste det efter mycket om och men.

Det började på fredagen då Hampus hade sovit hos oss, så jag frågade honom om han ville följa med till Halmstad för att shoppa och lite så. Det ville han så vi tog en buss och kom snart dit. Väl framme så gick vi och käkade Mexmat och sen så gick vi till systemet och inhandlade lite gott. Med vår kasse satte vi oss i norrepark och myste i kylan. Efter nån timme eller så,så kom mamma och pappa gående, ett kärt återseende och med tanke på att Hampus inte hade en aning om att han skulle ens vara på samma kontinent, så var de en mycket lyckad överraskning!
När vi kramats och såddär så gick vi mot tågstationen där vi hoppade på ett tåg till Örestad. Vid detta laget så hade vi alla fyllnat till lite och min käretsa skämdes över mig, men det är okej, jag var ju bara glad.
Självklart så hoppar mamma av och ska röka i Malmö, där hon missade tåget, lite panik uppstod men allt löste sig till slut endå. Vi kom fram i Örestad och efter en tio minuter kom mamma med.
Där träffade vi kärlekens pappa som bjöd på gammeldansk. Sen gick vi ner till hans kolonilott för att avnjutna en grillkväll.
Dagen efter vaknade jag upp och tänkte, kommer vi verkligen palla med idag. Men efter nån timme så kvicknade jag till och blev svena förväntansfull inför en dag på Tivoli. Innan klockan slagit tio så mötte vi gänget vid metron. Snart var vi framme i Köpenhamns centrum, lägligt nog så ligger en jättemysig pub precis när mn kommer upp från metron, där behövde vi ju ta en öl. Vi blev klar i typ tre timmar, med mycket mer än en öl.
Men kul hade vi i alla fall. Men efter mycket om och men så tar vi oss ut i storstaden igen, självklart så hittar vi minst ett till vattenhål på vägen.
Men vi kom ju fram till slut, och vi hittade en kille som ville sälja sin åkband till oss då han köpt två för mycket. Snart stod jag och Hampus i första kön. Vi trodde att det va till en läskig bergochdal bana men de va till nått jättekonstigt sagoslott!! Ja vi skrattade i varje fall.
Sen hittade vi rätt, viåkte mycket och många gånger, och det va sjukt kul!
När vi känt att nu har vi kanske åkt tillräckligt, för detta besöket, så gick vi vidare till Hard Rock café,där blev det dans, hallon mojitos och mycket skratt. Sen efter några timmar så var vi vidare till nästa ställe. Efter det hade mamma fått nog så hon åkte hem till vandrarhemmet, medans vi gick på strippklubb. Det var både kul,läskigt och äckligt. Men dom var i varje fall inte helt nakna, vilket var en lättnad från min del. Sen drog vi vidare till nästa ställe, där det inte var någon strippning alls. Efter det tog vi en taxi hem, taxin vägrade att köra mig och kärleken hem till hans pappas kollonilott, så vi fick sova i min familjs vandrarhems rum. Dagen efter så gick vi tillbaka till kolonilotten där vi fick packa vår väska och sen ta oss till Kastrup för att vi alla skulle ta oss hem. Mamma och Hampus kom iväg som dom skulle, jag och kärleken stannade dock kvar på flygplatsen några timmar till för att dricka öl, en fantastisk ide. Sen skulle vi ju klart med hem, men någonstans blev det fel, och vi hoppade av,av misstag i Malmö, där var vi sen fast i en hel massa timmar, då vi även var tokfull och skittröga. Vi fattade dock att vi inte kunde ta oss hem till Ljungby den kvällen, så vi tog oss tillbaka till Köpenhamn och sov hos kärlekens pappa. På måndagen tog vi oss i varje fall hem, utan problem. Men bakis var vi, och nu är vi precis skitpanka.

Men jag hade gjort allt igen, utan undantag. Det var en sjuk helg, en fantastisk helg.
Men nu ska jag snart till jobbet. Nu är det nog,NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar