onsdag 2 mars 2011

Kärleksförklaring till färgen gul och citronsaft

Den värmer mitt sinne när jag känner mig lite nedstämd.
Kanske inte fysiskt men psykiskt så bränns den nästan.
Jag blir lycklig och känner hopp och förväntan, gult är en färg som jag tror att alla kanske i hemlighet, blir glad av.
Jag menar folk som inte gillar gult öppet,kan nog inte motstå första sommardagen och en tjej i nån fantastisk gul klänning eller kjol, det värmer lixom till lite i hjärtat.
Solen är gul, citroner är gula, alla mina favorit kläder är gula.
Det är lite sorgligt att den självklara tanken om gult är att det sticker till i ögonen. Nä gult gör mig på bra humör och jag skulle gärna måla hela världen gul om jag fick bestämma.
Men nu ska jag njuta av min citronsaft och bara vänta tills solen,sen sin långa uppehåll, kommer tillbaka till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar