onsdag 16 mars 2011

Fantastika Onsdag och lite fortsättnng

-Våren är påväg, det känns på lukten, solens näst intill brännande hetta på huden och det syns på ljuset.


Jag har alltid tyckt om onsdagar, och idag är inget undantag. Ikväll är det Gray´s Anatomy premiär, bara det är skäl nog att vara lycklig!
Hampus var här innan för han skulle till arbetsförmedlingen och det ska han tydligen göra nu varje onsdagsmorgon, i vilket fall så kollade vi på en dokumentär om DC comics, det va väldigt kul men när den tog slut så sappade vi lite och då hamnar vi på MTV  och dom håller på med top 11 at 11 och passande nog så var det Foo Fighters!! Lyckan och peppet var på topp! Jag var tvungen att ringa till min kärlek och berätta om undret. Fantastiskt!
Sen hörde Amanda av sej nyss och berättade hur mycket hon älskade min favvo-låt the Recontuers med steady as she goes, fantastiskt!
Och så kanske Cassie kommer och hälsar på i veckan, bra dag än så länge!
Så tänkte jag fortsätta lite med min lista "saker jag hatar med Sverige"

"Shcitso vädret"
Sveriges väder är ett skämt! Det kan fantamej aldrig bestämma sig! Ena dagen är det varmt och behagligt Aprilväder men dagen efter kan det vara snöstorm, och det är inget konstigt med det på våren.
Skämmigt.
Och när det äntligen är varmt här, ja då är det skitvarmt i kanske max 5 dagar sen så blir det mulet och tråkigt och regnigt. Bestäm dej för fasen!!


"Hysterin för vårt fosterland"
Så fort någon svensk person,produkt, musik grupp eller atletiskt lag av något slag gör bra i från sig, ja då hejjar helt plötsligt alla på dom!
När fotbollslaget får vara med i VM och det går relativt bra för dom, då hittar helt plötsligt alla i hela Sverige på att " ja vi är ju trots allt en fotbolls nation som det alltid går bra för". Och alla tycker det är okej att lixom vända kappan efter vinden så fort det går bra för någonting Svenskt men när det sen går dåligt så får dom skit i media och press och alla säger, med en axelryckning, " ja inte helt otippat va."
Falskt och pinigt Sverige!!


Ja det får väl bli allt för denna gången!
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar