måndag 21 mars 2011

Helgen och mina kära böcker

-Ny vecka med nya förhoppningar, eller något i den stilen

Ja nu så är Mars snart slut, skönt, tiden går ändå!!
Ja ni förstår, när man bara sitter här, så känns det inte alltid att tiden faktiskt går, snarare släpar sig framåt.
Helgen då, ja den har förflytit som en lugn vind, ja inte mycket i görningen.
Det har varit mycket sport på tv:n som man tydligen måste se, eller min käresta måste det i varje fall.
Så jag har underhållit mej med min Fear and Loathing bok, men den tog ju klart slut igår, så då blev det Anthony Kiedis Scar Tissue. Har inte kommit så långt men än så länge är den skitbra, som väntat.
Men han har minsann levt ett sinnessjukt liv, det kan jag säga redan nu.
Fear and Loathing var fantastisk! Har ju klart sett filmen innan, och den är ju väldigt egen, boken var minsta sagt egen med. I början var det lite svårt att hänga med, man får lixom tänka in sej i någon vriden meskalin och LSD tripp och det är ju rätt svårt om man aldrig har haft en sån på riktigt.
Men boken var som filmen, skruvad och knasig, men sjukt bra.

Jag vann hundra kronor på bingolotto igår! Fan va o tippat, och jag vann på den riktiga bingon, inte på "sista chansen" eller nått av låtsas-spelen på baksidan utan jag fick, på riktigt fem i en vågrät linje!!
Min käresta bad mej i lördags att försöka klipp honom, inte något jätte fancy, utan bara toppa och tunna ut lite, och då jag klippt honom en gång innan, med ett rätt kasst resultat, så var jag super noga, och la all min energi på att inte fucka up de.
Och det gjorde jag inte, det blev, i mina mått mätt, skitbra! Men sen skulle han till att fixamed trimmern själv, och han fuckade up allt, och fick raka av allt!! Jag tycker ju klart att han är världens finaste, med eller utan hår, men lite surt när jag hade ansträngt mej så...


Idag blir det nog bara sims spel och väntan på posten och korten jag beställde i förra veckan, fan vilket kap de va!
Kostade bara 0.65kr kortet, om man inte förstorade eller nått, jag förstorade några lite och det blev bara 0.75 kr kortet, så allt som allt blev de 44 kr med 29kr frakt!!
Lätt att jag ska beställa därifrån igen!!
Ja ja nog nu.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar