måndag 14 mars 2011

Saker jag hatar med Sverige och vanlig uppdatering

-Ny vecka och nya möjligheter, antar jag...

Helgen har flytit förbi utan stora händelser. Däremot har det varit en lugn och skön helg.
Men jag har kommit fram till att svenska folket är inte kapabla till att rösta på ett förnuftigt sätt.
Det har inspirerat mig till en liten "saker jag hatar med Sverige-lista".


"Systembolaget"
För tillfället så nyttjar jag inte systembolaget, men det är fortfarande en av de mest sinnessjuka saker vi i Sverige har.
Det är för det första bara vi och Finland som har det, i HELA VÄRLDEN!Man måste vara 20 för att få handla där, och det finns bara för att staten vill minska alkoholismen, vilket också är den enda orsaken till att man inte kan få köpa sina drycker kylda. Dom har inte öppet när man behöver det, om man tänker att man är en vanlig människa som har ett jobb att sköta. Och det är så hutlöst dyrt så att det är inte konstigt att det finns så många som inte har någonting förutom fin flaska i handen. Något utav det knasigaste sakerna vi går med på att ha här i vårat "kära fosterland".

"Allmän och lika rösträtt"
Ja, i grund och botten så är det ju vad vi alla strävar efter och helst om man som jag klassar sej själv som att tillhöra vänster-liberal falangen inom politiken.
Men det svenska folket visar gång på gång att det där med "lika rösträtt" det gör saker bara värre tydligen.
Man borde införskaffa någon slags "straff registrering" när det röstas galet, som alla som röstade på Sverige demokraterna, dom borde då registreras och sen nästa gång dom röstar så räknas bara deras röst som en halv röst, för dom lixom har tappat sin trovärdighet.
Detta borde självklar även appliceras i svenska melodifestivalen. Jag menar när man röstar fram "lill valpen" Eric Sa ade när det faktiskt fanns vettiga alternativ till pajkspolingen, jag syftar främst då på Nicke Borg, The Monikher och Swingfly, pinigt Sverige!

"Arbetsförmedlingen"
Jag har tänkt mycket på denna institution, kanske för att jag tvingas dras med den för alltid (jag kanske då är lite extra bitter över dom, men men).
Arbetsförmedlingens arbetsplan är att hjälpa så många som möjligt att bli återinsatta i arbetslivet, vilket dom självklart inte kan göra.
Om dom hade gjort sittjobb ordentligt, så hade de ju inte funnits några arbetsdugliga arbetslösa svenskar kvar, vilket om hade gjort dom själva arbetslösa, och det hade ju blivit jobbigt.
Nä inte okej Sverige.


Nu är bitterheten över, för detta inlägg.

Jag uppdaterade en rätt så alldaglig lampa häromdagen, och resultatet blev, som ni ju ser här, precis skit snyggt.


Jag bjöd på överrasknings efterrätt!  Den innehåller vaniljkessella, mixade frysta hallon, citron juice och några mynta blad. Dock hade jag lite mycket citron och mynta i för det blev aningens beskt, men det smakade gott i varje fall,det kan göra sej bra med lite ändringar men i det stora hela, en god efterrätt.

Så detta inlägget blev rätt så långt, men det gör då inte mig någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar