tisdag 10 januari 2012

Resan till mystiska Shanghai part 3

-Resan till mystiska Shanghai

Pappas födelsedag alltså, vi var ute och shoppade lite, sen drog vi till Hooters för en varsinn drink.


Efter det åkte vi hem till pappa för en bit mat och lite öl och så. På kvällen drog vi ner till Max för biljard men mest öl. Det blev även tequila, och jag fick dricka upp kärlekens och Hampus med, så när vi skulle spela biljard så va jag ju inte helt på topp, jag försökte förklara för gänget att jag är bra på det när inte är packad, men jag tror inte dom trodde på mig...

Dagen efter var det sista dagen, men vi skulle inte åka hem förrens vid tolv på¨natten. Så på dagen spatserade vi runt lite. Och Hampus fick en frisyr, medans Hampus blev friserad gick vi och drack öl. 
Sen gick vi till vår lägenhet och packade ihop våra saker och tog taxi hem till pappa.
Hemma hos pappa drack vi öl, pojkarna drack de vi kallar "myrsyra" det är typ som gammeldansk tror jag, så käkade vi currygryta och min käresta blev sjuk.
Jag myste med Hugo och kollade på någon konstig film, och så helt plötsligt va det dags att åka till flygplatsen.

Pappas fru körde oss till flygplatsen och väl där, när det skulle kramas, började jag gråta lite, som en treåring...
Det va lite pinigt, men jag kunde inte hjälpa det...
Vi checkade in och gick till gaten. Till slut kom vi på planet men vi fick inte sitta alla tre tillsammans, Hampus satt ensam med ett gäng turkar, vi däremot fick sitta med en tanta från Malmö som hade besökt sin son, tänka sig.
Flygturen var obekväm och tröttsam, jag somnade til lite men inte så mycket, kollade på film och åt konstig mat.
Vi landade i Istanbul jättetidigt på morgonen och vi letade upp ett ställe som sålde öl så vi kunde bli människor igen, dag satt vi i nån timme sen gick vi och käkade en äcklig pizza. Sen gick vi till gaten, och återigen, en till säkerhetskontroll där bara jag måste ta av mig skorna...
Den andra flygturen gick fortare, men landningen va läskig, vi studsade!
Så var vi tillbaka i Köpenhamn, vi gick och hämtade vårt bagage och fixade tågbiljetter till Hampus. Sen vinkade vi av honom nere vid spåren och åkte hem till KJPAs pappa.
Vi skulle stanna hos honom från fredag till måndag, men det kan jag berätta mer om imån, för detta skulle ju trots allt vara ett Shanghai inlägg.
Allt som allt så var det väldigt skönt att träffa pappa och framförallt Hugo, men det är självklart kul att träffa pappas fru och hennes dotter med. Det var kul att visa min käresta en helt ny värld, precis som i sången lixom!
För Kina är lite så, en helt ny värld, på både gott och ont. Dom har sällan toapapper på public toaletter, man vet aldrig om man får sitte ner på en vanlig toastol eller om man får huka sig över ett hål. Det är nog det jobbigaste.
Men det är spännande där, så fort man går ut så känner man tusen dofter av mat, blommor osv.
Man har alltid något att titta på när man är ute och strosar, försäljare, folk som står och grillar suspekta grillspett utmed vägkanten, ja det är faktiskt rätt makalöst och jag älskar Shanghai!
Men nästa gång åker vi dit när det är varmt, tycker jag!


NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar