onsdag 11 januari 2012

En nyårsafton

-Så nyår och Köpenhamn

Vi var alltså hemma hos KJPAs pappa i Köpenhamn. Det skulle bli lite av en middagsbjudning. Men innan dess så skulle jag få färg i mitt hår, det var sagt att de skulle bli rött, men det va visst bara lur.
Sen byttes de om och fixades det, under hela tiden så dracks de såklart lite öl med.
Sen kom de två personer dit en tjej och en kille, dom skulle vara med på middagen. Kärleken va sjuk så han var rätt osocial, han va jätteförkyld. Vi blev fotade ner i källaren, jag och kärleken, det var ju lite konstigt, men det blev bra och så.

Sen var det dags för middag, det blev fondue, och bakad potatis, det va gudomligt!
Jag pratade lite med min pappa, och de va ju himla trevligt, han hade spelat på Red Lion den kvällen och det hade varit kul sa han.
Ja just de vi kollade på drottningens nyårstal med, de va ju skoj.
Sen satt vi mest och umgicks, lyssnade på musik och drack lite öl och så, väldigt trevligt. Vi visade Kinabilderna på en digitalram , och så helt plötsligt var det nyår! Vi skålade i champagne och skrek GOTT NYTT ÅR!
Så gick vi ut för att kolla på fyrverkerierna. Det var både kul och lite läskigt, men mest kul.

Men när vi skulle tillbaka till lägenheten så var det en raket som välte, och smällde rätt mot oss! De va fantamej läskigt! Vi kutade och de kändes som att vi var i Bagdad eller nått! Men väl inne i lägenheten bjöds de på kex och ost och vindruvor, det var supegott! Jag åt mest brieost. Efter en stund så tänkte vi att det var dag att gå och lägga oss, trots att klockan bara var runt halv två kanske, förståndigt av oss.
Men allt som allt var det en väldigt mysig nyårsafton allt var lixom lagom.
Men nu får det faktiskt vara nog,NOG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar