söndag 22 januari 2012

En helg

-En helg

Denna helgen har varit lugn  och så. I fredags var jag ledig från kursen och då passade jag på att fixa tid hos vårdcentralen. Dom tog ett blodprov och ett sånt "tops" prov. Proven visade att jag inte hade halsfluss,vilket jag hade kunnat säga till doktorn från början. Men hon sa att det antingen kunde vara stafylokocker b eller ett virus, och hennes förslag var att vi skulle behandla det som för viruset.
Efter vårdcentralen cyklade jag ner till jobbet, det gick bra och jag tror att det börjar sitta nu. Efter jobbet cyklade jag till apoteket för att hämta ut min medicin,sedan till ÖB och sist till ICA
När jag kom hem så kollade jag in min medicin, ett munskölj som jag ska gurgla i min mun typ 1.5 timme i 30 sek åt gången. Det är 300ml glasflaska med ett precis jättegrönt medel,ser ut som absint, de smakar lite absint med faktiskt. Men det funkar nog lite i varje fall, är inte alls så m i halsen som tidigare, så det är ju skönt.
På lördagen hände inte alls särskilt mycket, mest tv slappande. Och på söndagen var det fotboll, då passade jag på att göra min hemuppgift och skicka in den samt beställde framkallning av våra julbilder och bilder från resan.
Jag vet inte vilken tid jag ska till mitt jobb idag, Clemens skulle skicka ett sms, detta har han icke gjort. Hoppas han gör det nu på morgonen. Mn jag ska ju på kursen vid niotiden i vilket fall.
De va väl min helg i korthet eller så.
Nu får det faktiskt vara nog,NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar