söndag 8 januari 2012

Resan till mystiska Shanghai part 1

-Resan till mystiska Shanghai

Vi började resan den 20:de,en tisdag. Vi hoppade på bussen till Alvesta, jag, Hampus och min kärlek. Jag och kärleken var lite bakis för vi hade druckit kvällen innan, så jag sov typ hela vägen till Alvesta. Väl i Alvesta tog vi tåget ner mot Köpenhamn. När vi väl kom till Köpenhamn så köpte vi oss varsin öl och gick ut och drack den, de är lite lag på att göra så. Sen så var det dags att leta upp hotellet, det var inte jättesvårt och det var mycket finare än vad jag hade hoppats på.
Sen skulle vi gå hem till kärlekens pappa, det var betydligt svårare! Det tog oss jättelång tid att hitta rätt, men vi köpte öl på vägen så vi inte hade så tråkigt. Tillslut hittar vi då äntligen fram, där bjöds det på hemmagjord pizza,Irish Coffe och nya frisyrer för mig och min kärlek.
Det ska inte stickas under stolen att vi blev rätt så dragna.
Sen gick vi tillbaka till hotellet och sov.
Dagen efter vad dagen D, men planet skulle inte gå förrens vid 18.00 så först gick vi hem till kärlekens pappa igen. Men vi bestämde oss för att ta oss till flygplatsen rätt tidigt ändå, och tur var väl det för vi gick jättelänge för att komma till metron.
Väl framme på flygplatsen så satt vi och väntade på att få checka in, vi väntade såklart med öl.
Hela väntandet var rätt så drygt men tillslut så var det dags att köa.
Och så genom säkerhetskontrollen och allt sånt där. Vi käkade lite sen så gick vi till gaten. När vi väl boardat så är planet till Istanbul försenat, så det var ännu mer väntande för vår del. Men tillslut fick vi ju gå på. Jag somnade till rätt så omedelbart, men när jag vaknade till så ville vi beställa lite öl, då säger personalen att ölen var slut!? Så vi tog oss varsin minflaska vitt vin, som var förvånansvärt gott.
Flygturen gick rätt snabbt, i Istanbul så var det så fruktansvärt varmt inne på flygplatsen, luften stod helt stilla! Vi letade upp våran gate och så skulle dom tvunget ha en säkerhetskontroll där med!
Och jag avråder er till att köa med kineser, dom är värdelösa på det, dom tränger sig före och små puttas och håller på. När det var min tur igenom så muttrar vakten något till mig, jag svarar med att se ut som ett frågetäcken, så pekar han på mina skor. Jag måste alltså ta av mina skor, och det va så förnedrande på nått vis, jag hade inte tagit av mig skorna sen jag tog på mig dom på morgonen, jag va livrädd att någon skulle hålla fr näsan eller nått. Det hände såklart inte, men där gick jag igenom säkerhetskontrollen i strumplessen. Och tillslut kommer vi på även detta planet. Vi åkte inte ekonomiklass och inte förstaklass, utan det mitt i mellan, och det rekommenderas starkt, man sitter i stora fåtöljer! På planet sovs det,åts det,dracks de lite öl och kollades på film. Allt gick bra förrutom en jävla unge som tvunget skulle skrika jämt, jag va nära på att slå till den!
Framme i Shanghai så ska man igenom pass och visum kontroll, det är alltid svinsegt, och sen så hämtar man sitt bagage. Och här kommer problemet med köande kineser fram igen, där står man och kollar efter sin väska så tränger det sig fram en liten kines precis framför en..... Hampus fick sin väska rätt snabbt, sen fick Karl-Johan sin och där stod jag ensam kvar och väntade,och väntade, och väntade...... Jag var nära på att ge upp, när jag ser den och lättnaden av att äntligen ta den och börja röra sig ut, den är oslagbar!!
Väl ute så träffar vi kära pappa! Och vi kramas och pussas och så går vi ner till parkeringen och pappas chaffis, i bilen har pappa tagit med sig öl, och det uppskattades.
Vi åkte hem till pappa där det bjöds på middag och vitsprit, och det va så kul att träffa lilla Hugo!

Efter ett tag så skulle vi åka till vår lägenhet, pappas fru körde oss ner till smeten.
Vi skulle bo i en lägenhet som en man vid namn Uffe har bott i tidigare, men dagen innan vi kom dit så hade han flyttat hem, så pappas företag hade fortfarande tillgång till lägenheten så vi fick bo där helt kostnadsfritt. Utsikten därifrån är makalös, ut över floden, man kan stå och titta i timmar!
Men nu stror jag att jag skriver mer i morgon, för nu ska jag göra mig redo för dagen.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar