tisdag 16 augusti 2011

Städning och en dejt

- Gårdagen va den bäst på länge

I går så va jag heldags ledig, men jag vaknade rätt tidigt, runt nio tiden och så låg jag och slöade i sängen vid datorn ett tag. Sen blev jag precis skitduktig! Och storstädade vårat lilla kök. Detta innebar, luck skrubbning, låd skrubbning, kylskåps tömning  och städning plus att vi inte har någon fläkt utan bara skåp över spisen så jag skrubbade undersidan av dessa. Så diskade jag all disk, ingen hade visst gjort det på supelänge.
Sen så började jag göra mig iordning för fika med min kära Amanda, vi träffades nere på roddys, där vi satt och kollade på tjockisar och alla miljader av Amandas kollegor som strosade runt. Vi diskuterade bröllopet och vad som var bestämt och vilka som kommer. Och det var något läskigt cp barn som inte var okej, den bara kom närmare och närmare och stojjade och stimmade, dens tjockis mamma verkde inte bry sig ens lite att hennes avkomm gjorde mig sjukt obekväm.
Efter ett tag blev Amanda hungrig och vi gick på matjakt. Så hittade hon en kycklingrulle som han fint förtärde, vi strosade runt och snubblade in på svenska kyrkans föreläsning som mest va rundgång, plus att tanten sa att hon inte kunde se skillnad på de stackars små afrikanska barnen som man skulle ge pengar till, men så fort dom småbarnen fick på sig fula skoluniformer, då kom ansiktena fram, va e de va!!?? Så kan man väl ändå inte säga. Sen skulle vi till kicks och inhandla en mascara till Amanda, vi kom till månen och så gick vi in på den lilla bildutställningen om Ljungby, de va spännande, men de snyggaste var speglen, LÄTT!!
Efter det så va det inte så mycket mer med våran lilla träff. Men det är alltid så kul att träffa min kära Amanda och detta kommer göra mig glad hela denna dagen med, snart ska jag göra mig redo för öppningspasset på jobbet, så jag slutar vid tre, skönt ^^
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar