tisdag 16 augusti 2011

Kärlek i en kopp

-Kärlek i en kopp

Igår när jag skulle till jobbet, så cyklade jag inom hemköp, för att inhandla te, då mitt favorit te Masala chai tagit slut, och jag blev först alldeles kallsvettig när jag inte såg de där jag sist hittade det, men så, där var det ju! Jag tog ett paket och tittade lite på de andra sorterna och hittade detta under, min tankegång va "rabarber är ju gott, och vanilj är ju gott, då måste ju de teet vara som ambrosia ungefär?"
Så jag tog ett paket av det teet med. Jag betalade och hoppade upp på Minty Mustang och tog mig hela vägen till jobbet i regnet.
När jag kommit dit berättar jag för mina kollegor om mitt fynd och hur spänd jag va för att få smaka på härligheten. När jag bytt om och va redo för jobb, satte jag så igång vattenkokaren, tog mig en kopp och la i påsen däri och när vattnet kokade hällde jag upp det, och doften från denna mugg med vatten som blandades med teet, det fick mitt hjärta att smälta av längtan. Men än skulle jag inte få smaka på det, de ska stå och dra lite för optimal smak, och jag ska alltid ha i socker och mjölk, och så efter en lång väntan, som på nålar, så fick jag äntligen smaka detta under. Det va mirakulöst, jag drack långsamt för att spara på de goda, och jag myste där, i köket på Sibylla, jag myste mer än vad någon någonsin har gjort på mitt jobb. Smakupplevelsen va gudarnas gåva till stackars dödliga mig, och jag måste säga, jag är tacksam, något så innerligt.
Det va inte den sista koppen jag drack, det slank med andakt ner ungefär 3 till under arbetsdagens gång. Det va det bästa teet på länge!
NOG 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar