måndag 8 augusti 2011

En kärleksförklaring till en ny vän

-Helgen förflöt rättså stillsamt

I fredags inhandlades nya cyklar, då de såklart va second hand (eftersom vi inte är miljonärer) så vet man ju aldrig vad man kan få förnågot.
Vi kom fram till Johannes butik och han visade oss cyklarna, jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till en början, då min är en barn cykel, men färgen var helt klart oslagbar.
Den är den mintigaste mintgrön jag sett, och det är klart en mustang, med alla original klistermärken kvar! Plus att den inte är jätte sleten, och när jag väl provat den, så upptäckte jag att den gick som en oljad blixt! Så nu är jag såld, förälskad och överlycklig! Så pass överlycklig så jag inte ens bryr mig om att styret sitter för långt ner eller att sadeln är hårdare än Anders Behring Breiviks hjärta. Det spelar ju liksom ingen roll när jag älskar den så.


Iövrigt så har jobbet gått bra, igår var det svinmycket! Och nu när max öppnat så var det aningens oväntat ändå, så de va ju jobbigt. Idag jobbar jag 11.30-20 men förhoppningsvis så är det dödslungt idag så man kanske kan gå tidigare.
Min kärlek har dock varit sjuk hela helgen och jag befarar att han har smittat mig, eftersom jag har vaknat mitt i natten för att min näsa har varit täppt, och det är ju lite sugit. Men nä nu får jag nog passa på att göra något annat, för snart ska jag ta Minty till jobbet igen, NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar