tisdag 9 augusti 2011

En seg dag på jobbet

-Så är det en ny dag, som lovar med sig en täppt näsa och stängningspass

Tisdag alltså, två nätter i rad nu har jag vaknat på natten för min näsa är helt igentäppt.
Riktigt drygt.
Igår mådde jag inte alls bra men fick ändå hoppa upp på älskade Minty Mustang och cykla de upp mot fyra kilometerna till mitt jobb, tidigt var det med. Jag va på jobbet vid kvart över elva, trots att jag inte började förrens halv tolv. Allting gick bra, jag knarkade ipren och nyinköppt nässpray, och tog mig två koppar av mitt favorit té. Det var mer människor där än jag väntat mig, då det varit så lugnt sen Max öppnat. Men de va ju inte cepe mycket heller.
När klockan blev sex, så var det alltså två timmar tills jag slutade, och tiden kröp nästan baklänges, så sakta gick de!
Jag hittade en kvarglömd tidning i restaurangen och satte mig på kontoret, och tog sjukligt lång tid på mig bara med att läsa, men ändå när jag gick ut, så fanns det fortfarande inget att göra.
Men jag tog och rengjorde rullgrillen och lagade lite mat och stod lite i kassan, så blev klockn så åtta, men då ville ju Anton äta, så jag kunde ju inte lämna Erik ensam, så jag var kvar till typ kvart över åtta. Så jävla snäll jag är.
Jag fick också reda på att vi ska på en tredagars kurs, antingen i Borås eller i Stockholm, och de e jag Louise, Erik och kanske Malin, om två eller tre veckor, för ingen vet någonting, känns ju sisåddär, alla andra hade tydligen vetat om detta ett tag, men inte jag.... Ja ja vi får väl försöka reda ut de tycker jag allt.
Men nu får det faktiskt vara nog, NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar