onsdag 15 juni 2011

Nedrans stängning

- Jobbade till halv tolv igår, nästan, de ni!

Igår var det bara jag och Louise som hade stängning, och när dom andra gick vid åtta så tänkte vi att ja men detta kommer vi hinna och klara galant, vi har ju god tid på oss.
Louise fixade mest med disken och så medans jag fick ta hand om dom som fick för sej att äta mitt i natten... Och folket tog ju aldrig slut, det var aldrig super mycket men sådär avlösande. Så vi hamnade ju på efterslänten med städningen. Plus att jag skulle räkna kassorna och redovisa och sånt ansvarsfullt. Så när vi äntligen kunde låsa dörrarna vid tio så hade vi rätt mycket disk och städning.
Det var dock skönt att vi hade hunnit med dom stora sakerna, typ pommes maskinen, lilla stekbordet och kaffemaskinerna. Det är ju dom sakerna som tar tid och så.
Sen när jag höll på med den sista disken, så kom jag på att vi skulle ju bära ut grejer från frysen, så då gjorde jag ju det, men jag gjorde fel, jag tog ut för torsdagen istället för onsdagen. Men det är ju kanske inte hela världen. När jag sen äntligen kom hem så hade kärleken redan lagt sej och jag tvättar av mig mitt smink och borstar mina tänder och lägger mig i sängen, och kan för mitt liv inte somna.
Vred och vände ett gäng timmar skulle jag tro innan jag somnade in, äntligen.

Idag ska jag på at igen, och den nedrans stängningen igen,16-22. Men innan dess ska jag faktiskt kosta på mig en pizza, för igår så blev det ingen eftersom jag fick gå till jobbet två timmar tidigare än jag skulle vara där.
Men på tisdag smäller det, Foo Fighters!! NOG

1 kommentar: