tisdag 11 januari 2011

jul o nyårs helen och såå

-så är julens under bortblåsta och nyårsruset har lag sej

Igår började verkligheten igen, älskling började jobba.
Och jag var alldeles ensam igen. Jag har haft lite problem med min mage den senaste tiden, så jag gick till vårdcentralen och fick reda på att jag gått o dragit på mej gastrit, inflammation i magsäcken, freecht.
Och jag fick lämna tre rör med blod med, för dom skulle kolla massa saker. Läskigt.

Nu för lite vanlig uppdatering.
Julen spenderades först här i lägenheten och sen kom pappa och Hampus och hämtade oss.
När vi kom hem så gjorde jag och Hampus lite mat till oss och kineserna.
Efter ett tag kom mamma hem från jobbet och vi öppnade paket och så.
Sen drack vi lite och gick o hälsade på Jalle och Barbro och sen gick jag och Hampus en sväng till Moses.
Dagen efter jul så gjorde vi inte så mycket, jag umgicks med min nya lillebror. Det va mysigt.

Dagen efter det så åkte vi till Ljungby vi badade och myste ett tag tills det var dags att sätta oss på bussen till Alvesta. Därifrån så tog vi tåget till Nässjö och sen tåget till Vetlanda.
Väl där så handlade vi lite och sen tog vi taxi till min kärestas mamma.
Där bjöds det på mat och sen ett parti kortspel och sen gick vi o la oss.
Nästa morgon vaknade vi runt sex på morgonen och vi kände oss hurtiga och gick ut för att ta oss en åktur med sparken, det gick bra till en början men sen skulle jag stå upp och då fick jag lite paniken och fick oss att köra rätt in i en snödriva och jag fick ett fete blåmärke.
Over all så gjorde vi inte så mycket hos hans mamma, vi spelade lite olika spel och såg lite filmer och så, det var trevligt.

Snart var det dags att åka till Köpenhamn, när vi kom dit så delade vi ut våra julklappar och dom gick verkligen hem.
Sen så gick vi till ett köpcenter och kollade efter skor till mej, vi hittade ett par rätt snart och sen gick vi och tog oss varsin cider i en bar. Samma kväll skulle pappa och hans familj åka hem till Kina från Kastrup.
Så vi tog tillfället i akt och åkte ut till Kastrup för att vinka av dem, pappa hade inte berättat för kineserna att vi skulle komma dit så dom blev verkligen förvånade.
När dom checkade in så gick vi o köpte tre öl och två små gammeldansk som vi bjöd min gamla far på.
Det var mycket trevligt.
I Köpenhamn så strosade vi runt på Ströget och drack rätt mycket och nyårsafton var väldigt mysigt, jag gillar verkligen Köpenhamn.

Även om allt var mysigt och trevligt och så, så var det väldigt skönt att komma hem.
Det är det alltid.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar