onsdag 12 januari 2011

Affärsmöte,vuxen poäng till mej

-Snön ställer till problem, men grann är den allt

Ja inatt föll det snö över Smålands skogar åter igen, självklart, för idag ska jag på möte med en företagskonsult ända uppe vid Helsingborgsvägen.
Det är vid sånnahär tillfällen jag önskar att jag hade körkort, eller kanske bara en cykel, fast i detta vädret och underlaget hade det kanske inte hjälpt så mycket med en cykel ändå.
I vilket fall så kommer mötet handla om en affärs idé jag och Hampus lämnade in innan jul, ett gäng papper med massa frågor om vårat företag, samt uträkningar.
Ett slags bevis på att vi har tänkt igenom allt och en kalkyl för hur stort lån vi behöver ta. Vi kom fram till att i behöver ett lån på ca 50 000 kanske, det brås lite på hur vår lokal kommer se ut.
Men vi kan inte riktigt söka någon lokal än, innan vi har ett organisations nummer, vilket vi har blivit ombedda att vänta med att skaffa tills vi har gått kursen som börjar nu den 24 januari och är slut den 18 februari,tror jag.


Det ska bli intressant och i har träffat konsulten tidigare så jag vet att han är rätt trevlig. Han heter Dick och det tycker jag är kul, en annan sak som är kul med honom är att han pratar den bredaste skånskan jag någonsin har hört IRL i alla fall, jag trodde först att han skämtade när han började prata på ett föredrag vi ar på i oktober.
Men Hampus missade sin buss idag, så han kan inte komma in till Ljungby i tid, så han struntar i att komma in alls, så det gör mej klart mer nervös.
Jag tycker bättre om när båda är med, så får han skylla sej själv om han missar något lixom, nu hänger allt på mej... Läskigt.

jaja NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar