torsdag 13 januari 2011

Städa och damma och fixa och skura och diska ochochochoch

-Julen städas ut och jag fyller lägenheten med ljusa och glada färger, vår pyntar fast det är vinterväder ute


Just nu tar jag en städ paus,tar en kopp kärleks te och kopplar av lite.  
Det är både skön och sorgligt att plocka ner julpyntet tycker jag.
Men vad som är skönast är att utöka färg palleten i lägenheten till klara och glada färger i stället för bara rött!!
I julas köpte jag ett par "julgardiner" dom är vinröda och kanske inte jättejuliga och jag är så sjukt kär i dom, så dom får faktiskt hänga kvar.
Däremot bytte jag ett para röda gardiner mot ett par vita med massor av färgglada blommor på och ljuset flödar helt klart i lägenheten!! Lycka.
när jag har kopplat av färdigt ska jag byta gardiner i köket och diska och fixa i köksskåpen och plocka och fixa, sist men inte minst ska jag hinna damsuga och skura golven och hinna går och handla och laga mat.
Jag får inte glöma toaletten och hallen med.
Oj nu när jag skrev ner allt blev jag allt lite stressad!

Jag planterade en mangokärna innan, hoppas det blir nått av de, de hade varit coolt!!
Nä nu har jag bråttom!!
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar