fredag 14 januari 2011

fredags funderingar

-Fredag, när man är arbetslös är det som vilken dag i veckan som helst, sorgligt.

Ja det känns ju lite bittert, men det är faktiskt sant.
Och jag har märkt att på fredagar går det i praktiken ingenting på tv, förutom på spåret. Förra veckan kunde vi faktiskt svara på några frågor med hahaha pinigt vi är som gamlingar, men jag trivs faktiskt förvånansvärt bra som gamling.
Nästa vecka har jag inget planerat, förrutom att jag ska ta mindre tabletter för min skumma mage, och det är typ allt.

Jag tittade på lite resor innan idag, främst till Shanghai, och så jättefarligt dyrt va det ta mej tusan inte, två veckor och tur och retur för 12 000! Ockej det är inget jag kan kasta upp just nu, men vi tänkte kanske till semestern.
Det hade varit jättekul faktiskt. Hoppas.

Jag blev faktiskt nästan klar med all städning igår, har en del att plocka och sortera och så, men jag känner inte riktigt för det idag, så det blir nog på måndag, är lite jobbigt att städa när babe är hemma hehehe.
Men jag ska minsann masa mej till ica och handla lite, och sen diska och laga mat, jag behöver verkligen ett jobb snart!!
Don´t get me wrong, det är rätt skönt att inte ha något, men för psyket och ekonomins skull hade det verkligen inte skadat, ska det vara  så svårt??
Jag hoppas att min käresta hittar ett jobb i Köpenhamn snart så kan vi dra dit i stället, chanserna ökar ju markant för min del där. Till dess får jag fortsätta med starta eget grejen, och det kan ju bli jättekul med, vi får bara komma någon vart först.
Långt inlägg,pinigt.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar