torsdag 21 juli 2011

J´adore Paris part 1

Vi tog oss till Köpenhamn en dag innan den stora flygturen, min käresta är rädd för att flyga så de skulle bli spännande eller så.
Flygturen gick bra, och han hade ju druckit lite öl så han klarade det bra. När vi hade hämtat vårat bagage va det bara att lista ut hur vi skulle ta oss till vårt hotell och sen hur man fick tag i biljetter dit. Vi köpte en biljett och det va fel så vi fick göra om det igen och då gjorde vi rätt. Så satt vi på tåget, och drack öl såklart. Vi skulle till Monmatre men hoppade av vid Notre Dame, det va frustrerande men coolt att det första vi såg i själva Paris va den fantastiska kyrkan. Vi letade upp metron och hoppade på, dock va det fel, vi kom åt rätt håll men inte rätt hållplats, så vi gick en halv evighet och vi har Karl-Johans googlemaps i telefonen att tack för att vi till slut kom rätt. Rummet va skabbigt, men det fick ju duga, vi bytte om och gick ner till Moulin Rouge.
Det var såklart skitdyrt att gå in där, så vi nöjde oss med en precis skitdyr öl mittemot, i allafall tills vi blir rika och kan gå in på riktigt. Efter vår miniutflykt gick vi hem och käkade lite chips och drack lite öl och sen gick vi och la oss.
Tidigt på första morgonen hade vi en paln, vi skulle till Cimetiére du Pére-Lachaise. Vi eller rättare sagt jag, hade bättre tur med tunnelbanan denna gången, vi tog oss dit utan problem. Vi hittade kyrkogården och nu var det bara att hitta rätt där inne med. Det var fantastiskt fint och lite läskigt där inne, solen sken och det var liksom fridfullt där. Så för min del gjorde det inget att vi inte hittade rätt direkt. Men så till slut.


Jim Morrisons grav.
Mr Mojo Risin
Det va lite gudomligt, jag fick gåshud. Det stod en kille där och han spelade The Doors på sin telefon, Peopel are strange, och det gjorde det hela sp mycket läskigare och lite med på riktigt liksom. Det var stort.

Efter detta mycket häftiga men rätt ledsamma äventyr så åkte vi vidare. Till Eiffeltornet.
Det var spektakulärt, vädret var på vår sida så vi satte oss på marken och det blev ölhäveri. Och jag har ju druckit öl på sämre ställen i mina dagar. Karl-Johan köpte en jävla massa krimskrams, men det va mysigt och kul, och jag skulle inte gjort det på något annat sätt.


Men nu så måste jag faktiskt äta frukost/lunch, men imån ska jag skriva resten tänkte jag. Kolla in alla bilder här !!

Nu får det vara nog,NOG 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar