söndag 4 december 2011

Barnavaktande och fikaträff

-Barnavaktande och fikaträff

Helgen började med en hemuppgift från kursen, på eftermiddagen så kom Amanda och vi hade fika mys, kollade i mina fotoalbum och skrattade åt mina töntiga kommentarer. Det var precis skitkul! Det blir rätt sällan man träffar henne, men varje gång man gör det känns det precis som när vi var 15 och umgicks varje dag och snackade om killar och rock. De e fint som snus de!
På kvällen var det andra omgången av "på spåret" och jag vann, precis som förra gången.
Lördagen började med Stefan Sundström, det hade gått en film om min käre Stefan samtidigt som "på spåret" men vi hade spelat in det. Sen så skulle vi bege oss till bussen för att ta oss till Tingsryd. Bussresan var dryg och lång och kall, men tillslut kom vi fram och det var precis skitkallt! Vi skulle passa kärlekens systers barn, då systern och hennes man skulle på julbord. Allt gick galant, vi kollade på julkalendern och myste, men efter en stund så ser vi hur lille Viking 4 år ligger i soffan och andans lite konstigt och skakar. Vi blir skiträdda och tar tempen i örat på honom och ger honom en alvedon. Han hade lite feber och såg alldeles snurrig ut, vi bar in honom i hans säng och han somnade direkt! Mamman och pappan kom strax hem och då var vårat ansvar slut i varje fall.
På söndagen var det dags för hemfärd och när vi var i Växjö så inhandlade jag en julklapp till min mamma och ett tv spel till mig själv.
Karl Pilkington i An idiot abroad
Sen kom vi hem, jag provade mitt nya spel som var förvånansvärt kul , och sen kollade vi på "amazing race" och efter det "allt för sverige" och sist men inte minst "an idiot abroad", Jag fullkomligt älskar "an idiot abroad"!NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar