onsdag 11 april 2012

Paniken över fem beställningar och fika

-Paniken över fem beställningar och fika

Jobbet igår var rätt lugnt, det var rätt skönt. Sen när lunchen var över så tog jag det rätt lugnt med disken, så säger Clemens att han måste köra upp till Netto, jag tänkte att det är nog ingen fara, de kommer säkert inte komma någon. Och till en början var det så, jag fortsatte med disken och lixom tog det lugnt. Så kommer det in två tjejer, men två personer är ju ingen fara. Tjejerna står och kollar på tavlan rätt länge och under tiden kommer det in tre personer till. Paniken kommer krypande, alla beställer olika saker, inklusive de två tjejerna som beställer strax efter de andra tre.
När jag tagit betalt och beställningarna är klara går jag bak och sätter igång. Jag tänkte att det är inte så farligt, jag vet ju hur man gör allting, bara att jag inte har gjort det själv. Jag sprang fram och tillbaka, fixade och trixade men så tillslut så var det tre förta rätterna färdiga,bara två kvar. De två sista var pasta, det har jag gjort förr så det var inte lika panikigt. När pastan var färdig gick jag och serverade och äntligen kunder jag pusta ut. Sen kom Clemens tillbaka och jag kunde vara lugn.

Efter jobbet så gick jag och träffade Knikki på Roddys, det blev mycket Sibylla snack, men det blir det ju alltid. Sen kom Alice och joinade, allt som allt var det jätte trevligt och vi får göra det snart igen.
NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar