söndag 27 november 2011

Julstök i min lilla lägenhet

-Jag gillar att vara vuxen, för då får man klä julgranen när man ens själv vill

När man bor utan ens föräldrar, då är nog det bästa att man får gör som man vill med traditioner som annars så benhårt ska följas.
Förra året hade vi ingen julgran, och nu i lördags så cyklade min kärlek till ica för att morgonhandla, och så kom han hem med en liten söt plastgran!
Vi har det så litet här i lägenheten så en liten räcker gott och väl. Jag resonerade lite såhär om att klä den: vi ska ju iväg redan den 20 och kommer inte tillbaka förrens i januari, då hinner vi ju inte njuta av julgranens prakt särskillt länge, då är det bästa att gör det nu.
Rimligt tyckte vi båda, så vi drog till ÖB och Hemköp senare på lördagen för att handla julgranspynt.
I fredags slutade jag redan vid tolv så jag pyntade hela eftermiddagen, lägenheten bara osar av jul nu!
Och igår då började vi dagen med tomtegröt och lussekatter. Sen var i och kollade på gamle goe Klas Kapell som spelade på ica, det var väldigt kul, men de är lixom lite knasigt när inte pappa är med.
Jag ska uppdatera med bilder på julstöket senare, jag lovar.NOG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar