fredag 18 november 2011

Händelser ur min pappas galna liv vol. 10



Händelser ur min pappas galna liv vol 10

-Min pappa,han är så söt, han åker jorden runt, bosätter sig i Kina och åker till Indien och rider på elefanter!

För någon vecka sedan åkte min käre far till Indien med jobbet. Men om man åker till något häftigt land och har lite tid över, då passar man minann på!!
Han hade fått ett förslag som innefattade ett zoo som lår på en liten ö i en flod, floden var fylld med krokodiler och för ett antal år sedan hade visst en krokodil bitit tag i en stackars unges arm, människorna i båten försökte dra till baka det lilla livet, men guiden sa att om dom inte ville att krokodilen skulle välta hela båten så skulle dom kast i barnet. Föräldrarna och resten av folket hade inget val,  så dom fick slänga i den stackaren. Så min kära pappa tackade nej till detta erbjudandet. I stället så besökte han tempel och red på elefanter.
"Man var tvungen att vara barfota, och elefantens hår killades om fötterna! Det skumpade som tusan, men han va snäll,elefanten. Det var jättekul!!"

Han berättade även att det var sant med kossorna, men dom såg ut som "bregott-kossor", och han visste inte om han sett några kastlösa, och de va tusan vilken stark mat dom har där. Han sa även att det skulle bli skönt att komma hem till Kina, det är så mycket bättre trafik och så himla mycket mer organiserade.

Det är min pappa det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar